Skip to the content

Brugerforum i november 2020 om ProjectFlow og Office 365 integration

FlowIT afholdt igen i november virtuelt brugerforum for ProjectFlow 365 kunder.  

Hvorfor ProjectFlow 365 og Office 365 integration? 

Karsten fortalte om de forretningsmæssige mål og konkrete use cases, som kan understøttes via integrationen. Det er beskrevet i detaljer i dette whitepaper 

Gennemgang af funktionalitet i ProjectFlow 365 

Jacob og Jan fra FlowITs konsulentafdeling gennemgik opgaveintegrationen og dokumentintegrationen i ProjectFlow 365.  

Disse videoer viser udvalgte dele af præsentationen:  

To spændende kundeindlæg 

Vigtige dokumenter er supersmart 

Peter fra Viborg fortalte om brugen af Power Automate til bl.a. oprettelse af opgaver i den rette opgavesamling i Planner og om strukturen i Teams, hvor forskellige projekter har hver sin kanal i et organisatorisk Team. ProjektId fra ProjectFlow anvendes i foldernavngivningen. Tilsvarende anvendes ProjektId i Planner opgavesamlinger. 

Peter anførte, at ”Vigtige dokumenter i ProjectFlow er supersmart, og bruges til udpegning af idébeskrivelse, projektbeskrivelse og projektevaluering, så disse dokumenter altid er nemme at finde på projektet og på tværs af projekterne.  

Statusrapportering og Teams som strategisk valg

René fra HTK fortalte, at Teams er et strategisk valg som platform i kommunen, og der er central styring af oprettelse af Teams.  

Statusrapportfunktionen i ProjectFlow 365 bruges på alle projekter, og projektlederen laver et udkast til en statusrapport, som gennemgås på et møde, og derefter godkendes og publiceres. ProjectFlow anvendes til generering af dynamiske status-PowerPoints, som gemmes på projektets Team. Det skal udbygges med andre skabeloner til projektdokumentation såsom projektgrundlag, Business Case mv.  

Hvad kommer der i kommende versioner?

FlowIT præsenterede ProjectFlow 365 roadmap, som vi gennemgår igen på næste brugerforum.  

Tak for din deltagelse - input til næste brugerforum?  

Tusind tak for din deltagelse, vi glæder os til det næste, som bliver primo 2021. Hvis du har forslag til emner, som vi skal behandle eller feedback til form og indhold, så hører vi det meget gerne på bestilling@flowit.dk 

Om forfatteren

FlowIT bloggere er medarbejdere fra udviklings- og konsulentteamet, salg og marketing.

Få mere viden - vælg din egen demo

Bliv klogere på portefølje- og projektstyring, SharePoint, Office 365, Teams, Planner, økonomistyring, ressourcestyring, integrationer, dokumenthåndtering eller noget helt andet?