Skip to the content

Her fortæller seniorprojektleder Anders Brunholm Sylvest om hvordan en typisk dag forløber i afdelingens Solutions. Denne afdeling varetager forretningsafklaring og implementering af de løsninger vi leverer til vores kunder. Ingen dage er – heldigvis – ens, men det giver et billede af, hvor mange forskelligartede aktiviteter afdelingen bidrager med for at kunne analysere, konstruere og supportere vores kunders løsninger.

• 07:30 Jeg ankommer på cykel til vores kontor i Odense midtby, og arbejdsdagen begynder med at læse og visitere nye e-mails. Derefter gennemgår jeg status på de opgaver mine kolleger har arbejdet på i mine projekter i ProjectFlow. Kalenderen giver mig overblikket over, hvad mine kolleger i afdelingen laver i dag – nogle er ude hos kunder, andre på kontoret. Jeg tjekker vores supportsystem og uddelegerer en sag til en kollega til senere på ugen. 
• 08:00 Jeg påbegynder en konfigurationsopgave, som er planlagt til denne formiddag. Undervejs konsulterer jeg en udvikler fra Products-afdelingen for at høre om best practices og drøfte implementeringsstrategien. 
• 10:00 En anden konsulent beder mig bidrage til et estimat på en integration mellem ProjectFlow og et økonomisystem. Vi booker et mødelokale for bedre at kunne fokusere på opgaven. 
• 10:30 Jeg arbejder videre på konfigurationsopgaven og taler i telefon med kunden for at afklare nogle forhold om den organisatoriske forankring af den nye funktionalitet. 
• 12:00 Vi går til frokost – alle afdelinger spiser sammen. 
• 12:30 Der er afdelingsmøde, hvor konsulentchefen gennemgår KPI'er for Solutions-afdelingen. Vi kigger på ressourcebelægningen de næste par måneder frem og drøfter udfordringer. Der gennemgås forskellige emner – nogle tekniske, nogle procesmæssige. 
• 13:30 Jeg gennemgår og tester en løsning som én af mine projektdeltagere har arbejdet på. Han arbejder på hjemmekontor i dag, så vi tager dialogen via Skype. 
• 14:30 Jeg planlægger opgaver til i morgen, for både mig selv og mine kolleger, som arbejder på mine kunder. Jeg registrer dagens arbejde i tidsregistreringsmodulet i ProjectFlow, og udarbejder statusrapporter på igangværende projekter til vores Account Managers. 
• 15:30 Så er det tid til at hente børn i institutioner, og holde fyraften.

 

Om forfatteren

Marketingchef hos FlowIT

Få personlig sparring

Ønsker du ny viden om Office 365, SharePoint, SharePoint Online, porteføljestyring, projektstyring, økonomistyring eller andet, så klik her og få hjælp og svar på dine spørgsmål.