Case: Schneider Electric

Tættere kundekontakt hos Schneider Electric Buildings Denmark A/S

Schneider ElectricSchneider Electric Buildings Denmark A/S i Herlev har igennem de seneste mange år lagt vægt på at øge kundetilfredsheden. Opgaven var at gøre det nemmere for kunder at få adgang til relevante informationer vedrørende deres bygninger via en kundeportal. Det betyder, at kunder altid har adgang til oplysninger om egne bygninger via internettet. Med det formål at få et hurtigt og let overblik over dokumenter samt se historik på hvert eneste teknikerbesøg, reparation, komponentudskiftning m.m.

 

Løsning

Schneider Electric Buildings Denmark A/S nye kundeportal er navngivet "MySchneider". Portalen giver kunder adgang til oplysninger om egne bygninger via internetopkobling. Her kan kunder nemt og hurtigt få et samlet overblik over alle dokumenter vedrørende egne bygninger. Via en logbog kan kunder også se historikken på teknikerbesøg, reparation, komponentudskiftning og andre former for services fra Schneider Electric.

"Min primære opgave er naturligvis at sikre, at den nye kundeportal lever op til vores kunders forventninger om at få bedre overblik og hurtigere tilgang til information", forklarer servicechef Flemming Lyngsfort.

"Vi har lagt vægt på, at vores kunder automatisk får et samlet overblik over egne bygninger, besøg, reparationer m.m. Kunder har også mulighed for selv at uploade relevante dokumenter, f.eks. tegninger og skrivelser fra det offentlige eller dokumenter fra andre leverandører. Derudover har portalen integration mod vores ERP-system Microsoft Dynamics NAV. Det betyder, at vores serviceteknikkere fortsat kan registrere deres servicebesøg i NAV, så der efterfølgende ikke skal bruges kostbare ressourcer på manuelt tastearbejde".

Schneider - MySchneider

"Vi og vores kunder er meget glade for den grafiske brugerflade. Den gør det let at overskue alle bygninger. En lille, men meget nyttig detalje i portalen er en lyskurve, der viser vores seneste vurdering af kundens energistatus. De nødvendige oplysninger er lige ved hånden, når noget skal justeres eller dokumenteres - kunder skal ikke til at lede efter en printet beskrivelse eller ringe til os for at få en statusopdatering", tilføjer Flemming Lyngsfort.

"Da vi valgte leverandør af kundeportalen, var FlowIT de mest innovative, da vi scannede markedet. Vi er fuldt ud tilfredse med samarbejdet med FlowIT", konstaterer Flemming Lyngsfort.

 

Om Schneider Electric

Schneider Electric er global specialist i energioptimering og -styring og arbejder målrettet for at hjælpe mennesker og organisationer med at få mest muligt ud af deres energi. Vi leverer produkter, services og løsninger, som gør energien mere sikker, pålidelig, effektiv og grøn.
Vi er mere end 110.000 medarbejdere i over 100 lande og havde i 2010 en omsætning på knap 20 mia. euro. I Danmark er vi 1000 medarbejdere fordelt på Schneider Electric Danmark A/S og udviklingscenteret i Ballerup, vores fabrik i Ringsted, Schneider Electric Buildings Denmark A/S i Herlev (det tidl. TAC) samt vores IT-udviklingscenter og Energy Business i Kolding.

 

Tilmeld nyhedsbrev

Få tilbud, nyheder og inspiration direkte i din indbakke

Om FlowIT

  • FlowIT A/S er et konsulent- og softwarehus etableret i 1999. Vores mission er at styrke organisationers evne til at samarbejde. FlowIT A/S tilbyder to softwareprodukter og dertilhørende konsulentydelser:
  •      -   CoreFlow® - et tredjepartsværktøj til
  •          SharePoint til etablering af
  •          brugervenlige løsninger.
  •      -   ProjectFlow® - én samlet løsning til al
  •          projektarbejde i organisationen.
Vi er på Linkedin

Kontakt

FlowIT A/S
Vindegade 34, 1-2. sal,
DK-5000 Odense C

Telefon: 66 10 40 55
E-mail: info@flowit.dk

Vores kontortid er:
Mandag til torsdag 9-17.
Fredag 9-15.30.

CVR. nr.: 26829798
Bank: Handelsbanken
Reg. nr. 0894 kontonr. 1012141